tisdag 16 juni 2009

Vackrare kan ingen vara än med Islam i sitt hjärta..



I Guds Den Barmhärtiges Namn!

Alhamdulillah, när jag blev Muslim så öppnades mina ögon upp.
Det var som att en rullgardin åkte upp från dem..
När jag började praktisera Islam, med bönen och läsandet att söka kunskapen om det..

Så började jag innse varför vi är i denna dunya, varför vi är på denna genom resa till det näst kommande liv..

Vi är här först och främst för att dyrka Allah (swa).
Göra bra handlingar mot våra med människor, och underkasta oss våran Skapares vilja.

När jag kom in mer och mer in i Islam så förstod jag hur världsligt jag levde mitt tidigare liv..
Hur vilseledd jag var..

Tänker bara på min ungdom när det var att man skulle passa in i alla coola saker, för att bli accepterad..

Slösa tiden på massor av ovisentliga saker som inte gjorde för Allahs (swa) skull. utan bara för sig själv.

Jag trodde att så här yttligt ska man leva, men innom mig kändes det alltd fel och konstigt, som att någonting saknades.

Det var bara i Islam jag kunde mätta mitt innre.
Islam gjorde att jag blev fullkomlig. Jag hittade lugnet innom mig.
Fann mig själv.

Jag har aldrig känt mig vackrare än vad jag gör nu.

Nu går jag som en Muslima bör göra, klädd i täckande kläder, i min slöja, utan parfym eller smink. Onoprade ögonbryn..

Men innom mig lyser det som solen är lagd där. Jag känner mig så vacker och fridfull.

Hur mycket jag än kämpade förrut innan jag fann Islam med gymet, solandet, kläderna, håret och sminket..

Så kände jag mig aldrig så vacker som nu..

Islam. Allah. Vägledning. Underkastelse!

Mitt nya liv.

Inget är så vackert som det!
Allahu Akbar!

Vackrare kan ingen vara, än med Islam i sitt hjärta!

Frid!
Meddie.

2 kommentarer:

Rita sa...

mashallah syster härligt att läsa det hur du känner inför islam alhamdulillah inshallah det fortsätter

Meddie sa...

Ameen.

Inshallah Allah ger oss alla Muslimer star Imman och vägledning i hela detta liv.
Ameen.

Kramiz..