måndag 1 juni 2009

Skall tvätta mitt hjärta med islam


Skall tvätta mitt hjärta med islam (eller In sha’ Allah)
en dikt av:
Bror Abubakr

Jag skall tvätta mitt hjärta rent och fint med den härliga Koranen,
hjärtats medicin,med kunskap om Profetens (saw) sunnah,
någonting som varje muslim måste kunna.
Skall tvätta hjärtat med att vakna tidigt till fadjr (morgon bönen),
samla goda gärningar och få mer ajar,göra dikhr (påminelse av Allah) till min Skapare i ensamhet, tvätta hjärtat rent med uppriktighet.
Befläckat vill jag ej att mitt hjärta skall bli, för det är min svurna fiendes strategi.

Jag skall tvätta mitt hjärta med tålamod och uthållighet genom att vakta min tunga och visa ödmjukhet.

Skall tvätta mitt hjärta genom att älska mina syskon i islam,genom att godta det som är rätt och avstå från det som är haram (otillåtet).

Detta kommer jag göra med stolthet och stabilitetmed rak rygg och stadighet, ända fram till dödsängeln skall komma och
ge mig den goda nyheten.
Men allt detta kan bara ske om hjälp om jag ber min Skapare.

Mashallah! Alhamdulilah!

Må Allah belöna dig för denna underbara dikt du har gjort till oss som påminnelse, för varje muslim!

Allahu Akbar!

Meddie.

Inga kommentarer: