tisdag 30 juni 2009

Nyckeln till Jennah.


I Guds Den Barmhärtiges Namn!

Jag har tänkt mycket på de obligatoriska Allah (swa) har gett till oss att utföra för Honom (swa).

Som Bönen
Klädseln

Hidjaben (slöjan)

Fastan

med mera..

Alla dessa punkter som Allah (swa) har gett till människan att göra är en del av nyckeln till Jennah (Paradiset)

Utlämmnar man en sak så kommer inte nyckeln gå in i dörren.
Alla dess saker formar nyckeln. Går en del av..
Så funkar inte nyckeln.

Som när Allah (swa) kallar oss till sig oss kvinnor i bön så vill Han (swa)
inte se oss utan slöjan, och Han (swa) vill även se oss täckta från våran auura.
Även männen.

Så när exempel kvinnorna ber, alhamdulillah, så täcker dem sig.
Eller när dem kommer i Moskeen så bär dem slöjan.

Men astagvurlillah innan dem lämmnar moskeen så tar dem av sig slöjan lätt och går ut därifrån.
Eller Muslimen som inte ber, för dunyan har mera plats i hans hjärta, så han "hinner inte".

SubanAllah!!

Vet ni vad ni gör?
Att ni leker med Allahs (swa) LAG??

La Ilha IlAllah ( Det finns ingen Gud förrutom Allah)Mohammadan Rasul-Allah ( och Mohammed är Hans sändebud)

VAD ÄR DET NI GÖR??

Tänk mina systrar och bröder, vi vet INTE om vi lever i morgon!

Vad ska vi svara till Allah (swa) när Han säger till oss på domedagen:

"Jag sa till dig att göra det och det här, men du vände Mig ryggen och hånade min lag och Mitt ord.."

SunbanAllah!

Må Allah (swa) sätta ånger i våra hjärtan och fruktan för Honom, så vi ALLA blir inshallah bättre Muslimer för Honom, och underkastar oss Honom MER!
Ameen.

Må Allah (swa) vägledda alla vilseledna in i Hans Nour (ljus) och Barmhärtighet!
Ameen!

Så vi Insahallah står framför Honom på Dagen som stolta Muslimer utan skam, och förnekelse!

Frid Vare Med Er Mina Bröder Och Systrar!
Meddie.