måndag 22 juni 2009

Medium?



I Guds Den Barmhärtiges Namn!

I dag har det blivit så inne med alla dessa övernaturliga saker som är lite mer kallat av ett sjätte sinne hos människan med att de "får" kontakt med dem döda från "andra" sidan, såkallade

Medium.

I Koranen står det om detta att det är Djinnen som spionerar åt dessa människor som håller på även med spådomar mm.

Djinnen åker upp till himelen och tjuvlyssnar från Gud, så att denna djinnen (demon) kan sedan gå tillbaka till spåmannen/kvinnan, med all information sedan om den såkallad framtiden eller andra faktan som förvirrar människorna här i denna värld.

Kommer tyvär inte ihåg vart denna koranvers står i koranen, men inshallah om någon vet så hör av er till mig så jag kan lägga ut den här. Ska även leta själv inshallah efter den.

Sedan finns det dem som får kontakt med dem "döda".

Detta är även djinnens arbete. En djinn kan ta sig i form som en ,hund , katt mm..

Detta gör djinnen för att lura mänskligheten till att tro att dem talar med dem döda och att dem ska tappa tron till Gud och inte följa Hans (swa) väg.

Djinnen förrvirrar människorna.

Inshallah Allah (swa) skyddar oss från dessa vilsovägar!
Ameen!

Frid!
Meddie.

3 kommentarer:

Rita/ Aicha sa...

amin till din duua syster .

Ahlam sa...

Tack så mkt hjärtat!<3

Mikaela H B sa...

jag VET att andar finns och att vi ibland kan se och höra dom. Det är ingenting dåligt, snarare positivt.

Jag kan göra detta, och även känna på mig om någonting ska ske. Dock vet jag inte vad eller när.

Detta är inte alltid djinnens verk.

Djinnen skulle knappast öka min tro och styrka mig. jag har läst någonstans (minns ej vart) att de med väldigt vita hjärtan har möjlighet att få ta del av en del saker. Dock ej fakta såsom vad som ska ske i framtiden osv.

Det är väl olika situationer antar jag.