söndag 21 juni 2009

Alkoholfri öl..




I Guds Den Barmhärtiges Namn!

Jag har hört och sett att en del Muslimer dricker alkohol fri öl och vin..
Detta får jag verkligen inte att gå i hop, för vi Muslimer vet alla att Alkohol ÄR haram..

Så om vi har druckit alkohol tidigare , och har vänt oss till Allah (swa) i tube (ånger), så borde man skämas över sina synder man har begått .

Må Allah (swa) förlåta oss alla Muslimer för våra synder.
Ameen.

Med detta menar jag hur kan man då dricka en dryck som påminner om ens synder eller det som är otillåtet??

Då har man inte rätt tube (ånger) i sitt hjärta.
Vi Muslimer måste se till Adam (as) som ångrade sig så mycket efter han åt av det förbjudna i Jennah (paradiset), han skämdes ordengligt.

Så mina sytrar och bröder när vi gör tube (ånger) kan vi inte gå och påminna oss om våra synder, ovasätt sling vägar till dem..

Frid vare med er!
Meddie.

1 kommentar:

Frugan E sa...

Asalaamu aleykum

Ja jag kan ju inte fatta varför man vill dricka det där blasket.. hua. Men ja, gillar man smaken sa.. smaken e som baken, heter det ju. Själv haller jag mig till coca cola.. ;o)