tisdag 9 juni 2009

Min Stor Kärlek För Allah!


Vem hör när mitt hjärta gråter, om inte Allah?
Vem går jag ner på knä för nåd, om inte Allah?
Var finner jag tröst i det ljupaste mörker, om inte hos Hans ord?
Du, den Allsmäktigaste på vår jord,
Å vad min kärlekför Honom är evig stor.

Den som vissat mig rätt från fel,
Den som lett mig utan att jag ens Honom ser.

När jag känner mig vilsen och sned, när allting helt enkelt går fel,
är det vid Honom jag fäster mitt hopp,
och subanALlah, Hans barmhärtighet säger aldrig stopp.


Det är Dig jag tackar, när jag säger Alhamdulillah,
det är Dig jag söker förlåtelse hos med Astagvurlillah,
det är med Ditt Namn jag beundrar och säger SubanAllah,
Du, Den Allsmäktigaste på vår jord,
Å, vad min kärlek för Honom är evigt stor!


En underbar dikt av: Syster R.
Må Allah (swa) belöna henne för denna.
Amin!


Inga kommentarer: