måndag 1 juni 2009

Ängeln.


Ängeln
författare okänd
Det var en gång ett barn som var redo att födas.
Barnet frågade Gud "De säger att du ska skicka mig till Jorden i morgon men hur ska jag kunna leva där så liten och hjälplös som jag är?"

Gud svarade:

"Bland många änglar väljer jag en speciell till dig. Din ängel kommer vänta på dig och ta god hand om dig."

Barnet undrade vidare;
"Men berätta för mig, här i himlen behöver jag inte göra någonting annat än sjunga och le för att vara lycklig"

Gud sade:
Din ängel kommer sjunga för dig och kommer också le mot dig varje dag och du kommer känna din ängels kärlek och vara mycket lycklig!"
Återigen frågade barnet:
"Och hur kommer jag förstå människor som pratar med mig när jag inte kan deras språk?"

Gud svarade:
"Din ängel kommer att säga de mest fina och underbara ord som finns och med mycket tålamod och kärlek kommer din ängel att lära dig hur man pratar."

Barnet sade:
"Och vad ska jag göra när jag vill prata med Dig?"

Gud svarade:
"Din ängel kommer att knäppa dina händer och lära dig att be"
Barnet sade:
"Jag har hört att det finns onda män på Jorden. Vem kommer att skydda mig?"

Gud sade:
"Din ängel kommer att skydda dig även om det innebär en risk för sitt eget liv."
Barnet Sade:
"Men jag kommer alltid att vara ledsen eftersom jag inte kommer att få se Dig mera"
Gud sade:
"Din ängel kommer alltid att prata om mig och lära dig hur man kommer tillbaka till mig, men jag kommer ändå alltid att vara nära Dig!"

För ögonblicket var det väldigt tyst i himlen, men röster från Jorden hördes och barnet frågade snabbt;
"Gud, om jag ska lämna Dig nu, snälla, tala om för mig vad min ängel heter!"

Gud svarad:
"Hennes namn är inte viktigt. Du kommer helt enkelt att kalla henne för.. mamma!"

Mashallah vilken dikt!
Den beröde mitt hjärta.
Meddie.

Inga kommentarer: