lördag 27 juni 2009

Michael Jacksson Muslim eller inte?

Salaam aleikum!
I Guds Den Barmhärtiges namn!

Ja som sagt har våran bror Michael Jacksson gårt bort.
Det som förvånar mig är att tom med muslimerna disskuterar denna stackars mans liv OM han var muslim eller inte!
Ya Allah!!

Det är känt att Michael gjorde trobekännelsen 21 November 2008.
Allahu Akbar!
Wallah mina systrar och bröder mashallah han var bara muslim 7 månader!!

Nu säger en del:
"Ja men vi vet inte OM han var muslim eller INTE!"

SubanAllah mina systrar och bröder fruktar vi inte Allah (swa) mer än så?
Så att vi anser oss rätten att bedöma en sådan sak??
Michael gjorde trobekännelsen som man ska göra och alhamdulillah blev muslim!

Tänk mina systrar och bröder 7 månader hann han bara vara det.
Vi ska INTE döma vi ska hjälpa varandra med bön till Allah (swa).

Om DU nu var så säker på att Michael inte var en sådan "god" muslim i hans praktik, vad gjorde du då för att hjälpa din broder med detta?
Gick du upp på natten och bad för honom till Allah (swa) att stärka hans imman (tro) och vägledda honom mer och mer?

Bad DU till Allah (swa) att han skulle sända goda muslimer till hans sällskap, som kunde hjälpa honom i hans tro?

Eller bara sa DU att:
"Han är ingen god muslim, och vi vet inte äns om han var ens en muslim",
och sov vidare..

Ya Allah!

Har inte Profeten (saw) sagt till oss att vi ska vara som stenar för varandra?
Att när en faller lägga en annan under så vi blir starka tillsamans?
Eller har Profeten (saw) sagt:
"Sköt du ditt och skit i andra"

Varnar inte Allah (swa) om och om igen i Koranen om baktaleri och skvaller??
VILKA är vi att DÖMA eller YTTRA oss om något sådant?
Må Allah (swa) förlåta alla som har gjort dessa fel,inshallah, och sätta ånger i deras hjärtan.
Ameen.

Var DU eller JAG där hos denna bror och såg hans praktik till Islam eller såg hans hjärta och mening?
Eller har vi Muslimer blivit så kalla mot varandra nu, så att tom när vi dör snackar vi dåligt om varandra?
Är det den kärlek som Allah (swa) vill att vi ska ge varandra?

Ya Allah!

Mitt hjärta gråter för det jag ser och hur vi har blivit mot varandra!
Tänk er Michael hann vara muslim i endast 7 MÅNADER!!
Man hinner knappt öppna början till Islam på den lilla tid.
Jag vet jag är konvertit, alhamdulillah.

Så Inshallah mina syskon, tänk efter innan ni spottar ut orden, för när ni har gjort det kan ni inte ta dem tillbaka.
Må vi bygga kärlek till varandra inte hat och misstanke!

Gör bön för våran bror inshallah.
Att han får Jennah.

Så inshallah mina syskon kan vi sitta tillsamans i Jennah så kan denna man själv få berätta för er om hans tro!

Frid!
Meddie.


Michael Jackson blir muslim. Han ändrar dessutom sitt namn till Mikaeel efter en av Allahs änglar.Popstjärnans intresse för islam är omskrivet tidigare, men enligt flera brittiska tidningar, däribland The Sun, är hans konvertering nu ett faktum. Det hela ska ha skett vid en ceremoni hemma hos Toto-medlemmen Steve Porcaro i Hollywood. Porcaro skrev för övrigt en del av musiken till Michael Jackson största skivsuccé - "Thriller".Enligt The Sun fattade Jackson beslutet att bli muslim i samband med en skivinspelning hemma hos en vän. Hans möte med en producent och en låtskrivare, som båda konverterat till islam, blev avgörande för hans beslut.En imam från moskén tillkallades för att leda ceremonin då Jackson avlade den muslimska trosbekännelsen. En av dem som dök upp för att fira var artisten Yusuf Islam, som slog igenom som Cat Stevens innan han bestämde sig för att bli muslim.Michael Jackson och hans syskon fostrades som Jehovas vittnen. Brodern Jermaine Jackson konverterade redan 1989 till islam. Och nu ber alltså även Michael, förlåt, Mikaeel Jackson vänd mot Mecka

4 kommentarer:

amanda sa...

Jazak Allahu Khayran syster! För din dua och fina kommentar.. Du skriver väldigt vackert också, det är viktigt att vi påminner varandra ofta om baktaleri och sådant. Och man ska inte heller dömma andra en sekund!!! Vi har allihopa våra egna synder och problem att tänka på.. Må Allah belöna dig syster, och Må Allah vägleda oss i en väg med goda gärningar. ameen

Meddie sa...

Ameen även dig min syster!
Ja jag håller fullt med vi ska inshallah "rena" oss själva först och främt från det dåligt och inshallah var hjälp för andra på ett bra och ödmjukt sätt!

Men tyvärr så ser jag inte så mycket av det. Kanske för att vi lever i Sverige och människan här "vänjer" sig vid det dåliga tyvär!

Må Allah (swa) beskydda oss från det!
Ameen.

Tackar så ödmjukt för dina kommentarer!
Barak Allah feik!
Jätte fina! Dem gjorde mig glad.

Må Allah (swa) vara med dig och ge dig stark imman och saber i denna dunya, och inshallah belöna dig med Jennah i näst kommande liv!
Ameen.

Kramar..

Svarten sa...

Så här skrev du på min blogg, Meddie, angående hurvida Michael var muslim eller inte:

"Allah vet bäst! Och det är mellan MJ och Allah. Det är igentligen inget vi människor ska spekulera i."

Nu går du själv betydligt längre än att bara spekulera, du påstår bestämt att MJ var muslim.

Det påstås i den artikel (i tidningen Sun) som ligger till grund för dessa rykten att Yusuf Islam och Dawud Wharnsby Ali var närvarande vi MJ:s konverteringsceremoni 21 november 2008. Båda har klart deklarerat på sina hemsidor att de inte deltagit vid någon sådan ceremoni.

Allt tyder på att detta är ytterligare ett rent påhitt från den ökända engelska skvallertidningen Sun. De har tidigare påstått att Yusuf Islam stöder terrorister med ekonomiska bidrag. Något de offentligt fick dementera och dessutom betala en summa pengar till en av Yusufs välgörenhetsorganisatione.

Meddie sa...

Guds Frid Vare Med Dig Svarten!

När jag skrev detta inlägg så trodde jag att det var 100% sant att MJ hade gjort trobekännelsen. Nu efter hand så har jag hört olika saker. Men inshallah MJ gjorde det. För jag vill inte lyssna till alla rykten och skvaller om denna man som fick stå ut med så mycket från denna dunya från människor, jag sörjer honom än.

Jag ber för honom att Allah ger honom en viloplats i graven, efter allt han fick ta i mot här. Och inshallah Allah ger honom Jennah.

Och jag vågar inte rota mer i detta, men om jag finner starka klara bevis FÖR hans trobekännelse kommer jag så klart lägga upp det.
Jag överlämnar allt till Allah (swa) nu. För MJ är inte längre i livet och jag hoppas för hans skull att han tog i mot Islam innan hans bortgång.

Frid!