måndag 29 juni 2009

Ännu en Syster i Islam!



Mashallah Alhamdulillah!

Jag vet inte vad jag ska säga bara ALLAHU AKBAR!!

Mina Syskon vi har fått en syster till I Islam som Allah (swa) har väglett. Inshallah jag kanske kan skriva mer om henne och hennes historia här sen framöver, (måste inshallah få hennes tillåtelse först).

Dessa verser har väglett henne, dem är så vackra så jag ska inshallah lägga upp dem här.

Hennes ord:

"I skriften finner jag ständigt styrka."

Sura 3:193.
Herre!
Vi har hört rösten som kallar [oss] till tron:
- Tro på er Herre! - och vi har blivit troende.
Herre!
Förlåt oss våra synder och utplåna våra dåliga handlingar och låt oss dö med de fromma, de som gör det goda och det rätta!

194.
Skänk oss, Herre, det som Du har lovat oss genom Dina sändebud och låt oss inte stå där med skammen på Uppståndelsens dag! Aldrig sviker Du Ditt löfte!

195.
Och Gud svarar dem: "Jag skall inte låta någon av er som arbetar och strävar, vare sig man eller kvinna, se sin strävan gå förlorad - ni är [alla] av samma rot [och skall lönas på samma sätt].

De som övergav sina hem för att fly undan det onda, eller drevs bort därifrån och led annan oförrätt för Min skull och de som kämpade [för Min sak] och stupade, för dem alla skall Jag utplåna deras dåliga handlingar och föra dem till lustgårdar, vattnade av bäckar en belöning från Gud själv; ja den bästa belöningen väntar hos Gud."

196.
LÅT DIG inte vilseledas av att de som förnekar sanningen kan på jorden vältra sig i nöjen och njutningar.

197.
Deras glädje är kortvarig; därefter skall helvetet bli deras tillflykt - ett eländigt vilo-rum! 198. Men på de gudfruktiga väntar lustgårdar, vattnade av bäckar, där de skall bli till evig tid som Guds ärade gäster. Och det bästa för de fromma är det [som väntar] hos Gud.

199.
Bland mottagarna av äldre tiders uppenbarelser finns helt visst de som tror på Gud och på det som har uppenbarats för er och det som uppenbarades för dem; de ödmjukar sig inför Gud och de säljer inte Guds budskap för en ynklig slant. De skall få sin belöning av sin Herre - Gud är snar att kalla till räkenskap.

200.
Troende! Uthärda allt - ja, tävla om att ge prov på tålamod och uthållighet och var alltid beredda att kämpa [för tron] och frukta Gud! Kanske skall det gå er väl i händer.

6 kommentarer:

Renee Muslima sa...

Ja, det är jag men tills vidare så vill jag inte det bli offentligt. Som du kan se så har mina fördomar om er kommit ordentligt på skam. Namnet skapade jag för att stärka mig själv i min iman. Hoppas att jag kan leva upp till det snart. Men jag har ett litet problem innan jag går vidare. Nu är det min tur att testa din/era fördomar. Jag är nämligen ett regnbågsbarn, Meddie. Nu kanske du förstår varför jag varit så negativ till religion och så pass aggressiv? Förlåt mig. Men i mitt fall handlar det inte så mycket om läggning som identitet. Personligen tycker jag det är lite olyckligt att bli hopkopplad med dom andra kategorierna efter som ord med sex i fungerar som guilt by association. Jag är född som jag är och föddes androgyn. Om du undrar vad ordet betyder så tänk en David Bowie åren kring Ziggy Stardust eller varför inte en ung Annie Lennox tiotalet år senare under Eurythmics storhetstid. Hur kommer det accepteras? Jag poängterar att jag vill INTE tvingas tillbaka att leva i min gamla roll. Men om jag blir accepterad som den jag är, då är jag beredd att gå vidare.

Det där med nicket var egentligen ett misstag, det var jag som glömde byta men jag antar att det finns en mening med även detta. Kanske det var Gud som gav mig en hjälpande hand? Bloggen skapade jag egentligen inte för att använda nu men för att dokumentera mitt nya liv från den dag då jag verkligen reverterar. Den kommer få en helt annan inriktning än den gamla hat-bloggen vars dagar är räknade. Jag har redan postat om att den snart stänger men utan att förklara varför. Jag skapade även ett hotmail-konto med det nya namnet. Om ni har MSN så får du gärna lägga till mig men glöm inte att det skall vara ett understreck mellan namnen. Uppskattar allt stöd jag kan få. Särskilt av andra revertiter eftesom ni förstår förmodligen bättre vad jag går igenom än någon som är född muslim.

Rita/ Aicha sa...

mashallah , allahu akbar välkommen till den nya systern må allah vara med dej .ameen.

Meddie sa...

Ameen!
Grattis till Islam och välkommen in i värmen!
Må Allah vägleda dig på Hans väg inshallah mer och mer.
Ameen.

amanda sa...

Allahu Akbar! ^^ Mash'Allah, kanske känner vi samma syster :) , Må Allah vägleda fler till Islam och Må Allah stärka alla muslimers tro, ameen.

Nour sa...

Mashallah, må Allah swt fortsätta vägleda henne Inshallah.

Meddie sa...

Ameen!