lördag 6 juni 2009

Prövnig Från Allah (swa)


I Guds Den Barmhärtiges Namn!
Igår höll min man alhamdulillah föreläsning i mosken om att göra Dawa(kallelse till Islam).

Mashallah Allah (swa) prövar Hans tjänar med en gång.

Mendans min man hade varit i mosken, så var jag hemma.

På våra dörr kommer en kvinna och ringer på från Jehovas Vittnen.
Dem har varit några gånger även tidigare men jag har svarat dem att jag har funnit den sanna vägen.

Men sedan i efterhand har jag tänkt:

"SubanAllah! Dessa vilseledna människor har Allah (swa) sänt till min dörr inte bara en gång, utan två, och jag har stängt dörren till dem."

La illahi il Allah!
Må Allah (swa) förlåta mig att jag inte bjöd dem in och gjorde Dawa till dem!

Men Allah (swa) ser och hör ens innre.

Så igår skickade Han dem hit ytterligaren en gång!
Mashallah Allhu Akbar!

Allah (swa) ger mig en ny chans att utföra Dawa för Hans sak!

Jag sa till den söta äldre kvinnan som presenterade sig att hon var där för att hon ville prata om Gud och Hans paradis.

Jag sa:
"Vill du komma in så kan vi talas vi?"

Den söta lilla kvinnan blev så glad och tacksam att hon fick komma in.
Hon är van att få dörren igenslängd i ansiktet och betraktas som lite "knäpp"
att hon tror på Gud, berättade hon för mig.

Så jag gjorde kaffe och gav henne saft, för hon var törstig efter allt arbete som hon hade gjor den dagen med att knacka dörr och cykla.

I mitt innre så ropade jag till Allah (swa):

"Ya Allah, sänd hem min man Inshallah, han som har mer kunskapen än jag och vet hur man ska svara och göra Dawa bättre än mig!"

Mashallah kvinnan hann precis sätta sig ner så stod min man i hallen!

Alhamdulillah!

För när min man håller föreläsningar på Fredagar så brukar han bli kvar ett bra tag i mosken efteråt.
Men denna Fredag kom han hem!

Allt har Allah (swa) en plan med!

Vi pratade med kvinnan och utbytte tankar och meningar och likheter i våra religioner, eftersom det är Den Enda Guden vi alla tror på.

Vi gav henne en bok på svenska om Islam och bad henne läsa den för att lära känna oss.

Vi tog även imot en bok från henne (så det skulle bli enklare för henne att acceptera våran)
Vi bestämde att hon skulle komma igen, men nästa gång vill hon ha med sig en till.

"Ok ingen fara ni är välkommna igen", svarad vi..

Så inshallah Allah (swa) har något gott i det här.

Meddie.


5 kommentarer:

Rita/ Aicha sa...

mashallah syster ja det är bra sak ni gjorde med jehovas underbart sitta ner och prata med varandra på ett bra sätt mashallah

Meddie sa...

Inshallah min syster det bär frukt..

Kram.

Anonym sa...

Häftigt!:o) Hon blev säkert överlycklig att hon fick komma in, hehe.. bra att ni försöker fa dem att iallafall veta mer om islam, mashaAllah.
/Tasnim

Anonym sa...

MashaAllah! Verkligen bra av dig att bjuda in henne mashaAllah wa Alhamdulillah!
Har själv varit med i samma sitts o alltid bjudit in dem hem till mig.. dock när dem lämnade över sina "infoblad" så tänkte jag: här e MIN chans att lämna över infoblad om Islam.. men tyvärr ville dem inte ha dem, inte ens ta emot dem.
Allah vägleder den Han vill, må d bli nått gott av detta inshaAllah

Meddie sa...

Inshallah min Syter!
Men ge inte upp som jag sa under inlägget i "Att göra Dawa" kanske välsignelsen från Allah (swa) ligger i etthundraförste gången.
Så forsätt du att ge dem erbjudanden av dina böcer om Islam inshallah!

Jätte bra gjort av dig!

Forsätt du bara som du gör!

Må Allah belöna dig för ditt arbete för Honom!
Amin.