torsdag 11 juni 2009

Mötet med Jehovas Vittnen..



I Dag så kom dem igen på den utsatta tiden som vi hade bestämt, Jehovas Vittnen.

Jag ska erkänna att jag är fortfarande upprörd över deras möte för det rörde mitt innre, så jag var tvungen att lämna rummet ett tag..

Deras tro går till den allra första Bibelen som Gud gav oss människor, den som inte var förstörd av andra människors ändranden.
Dem tror att Gud är en, Jesus en, och heliga Ande Guds kraft.
Inte tre enheten som dem kristna tror..

Dem påstår sig att dem Döda Havsrullarna som har funnits är likt den oändrade Bibel.

Och i dem nya biblarna har man tagit bort Guds Namn som dem påstår sig vara Jehovas som ska då skrivas JHVH som betyder "Att vara".

Men deras tro är lite absur. Dem tror att Adam var odödlig innan han åt av den förbjudna frukten, efter att Adam hade syndat så vissade han ingen ånger till Gud utan bara skämmdes.


Stannar vi till här. Min första tanke var ja om Adam skämdes så var det bevis på ånger..

Forsätter vi.
Så när han åt av denna förbjudna frukt så blev han utvissad från paradiset som jehovas vittnen påstår har legat på jorden, och blev dödlig.
Han levde närmare 900 år någonting och sen dog.

Han är död och kommer alltid förbli död.

Subanallah!

Dem tror att människorna dör och blir inte mer väckta för domedagen. Men dem tror på jordens undergång..
Hmm..

Sedan tror dem att Isa (as) (Jesus) kommer ner från himmelen på en vit häst med ett svärd som han (as) skall döda alla onda människor med.

Sedan ska han (as) låsa in Shaytan (djävulen) i kedjor så han inte kan göra mer ont. Och dem som lever då ska bli kvar i denna jord som blir ett paradis.

La Ilha IlAllah !!
Mohammadan Rasul-Allah!!

Även när dem försökte lägga fram sina bevis på deras tro så kändes det som ett sandkorn av vad Islam har med sig i sinna läror.


Jag kände verkligen att detta är bland det första Gud (swa) gav ut till mänskligheten, med vilka lagar som skulle följas mm.


Nu Alhamdulillah har Mohammed (saw) varit hos oss och fullbordat denna religion som är till hela mänskligheten och ska följas till domedagen!

Inte äns Jehovas kunde säga att Gud (swa) säger det i deras böcker.

Allahu Akbar!
Bara ytterligare blev jag stärkt i mitt innre att Allah (swa) verkligen har väglett mig och jag tackar Honom (swa) för det, när jag ser människor springa omkring i blindo!!

Jag var en gång i tiden en av dem vilseledna!
Men inte nu längre Alhmdulillah! Nu är jag vägledd!

Inshallah dem hade nytta av det även vi gav i våran dawa för dem. Får se hur det kommer forsätta om dem hör av sig mer eller inte.
Må Allah vägleda dem vilseledna in i ljuset, och må Allah beskydda oss från villovägar. Må Han vägleda oss hela detta liv på Hans rätta väg!
Må Han beskydda oss från falska läror!
Amin!!!


Frid!
Meddie.


1 kommentar:

Rita/ Aicha sa...

subhanallah :O ... amin till din duua