onsdag 13 maj 2009

Förändringen Innom Mig.


Jag har alltid trott på Gud så långt tillbaka som jag minns i mitt liv. Innan min konventering så var jag kristen. Jag trodde att Jesus var Guds son. Men nu i efterhand har jag insett att han var en profet som alla andra. Men jag gillad aldrig att gå i kyrkan. SubanAllah, det var alltid något som störde mitt innre när det predikades om det ena och det andra.
Men tron och kärleken till Gud har jag alltid haft i mitt hjärta. Det var efter att jag födde min älskade dotter, som tacksamheten till Gud var omättlig. Jag tackade Gud om och om igen för det lilla undret Han hade skänkt mig. Min älskade Dotter. Tårar av glädje föll i ifrån min ögon några veckor efter födseln, av kärlek, tacksamhet och glädje.
Jag lovade Gud att jag skulle göra allt vad jag kan i detta liv, tillbaka för Honom. Som muslim kan jag göra mycket mer än när jag var kristen. Jag utför bönen 5 gng per dag. Jag bär slöjan. Jag gör så mycket annat för Gud. Efter jag har kommit hem från bb, så visar min man mig en sida på svenska om Islam.
Jag började läsa där och till min förvåning så kände jag igen mina tankar och känslor i det jag läste. SubanAllah, allt hade Allah redan lagt innom mig. Jag fick nu bara det bekräftat svart på vitt. Efter ett tag så åt jag och min man middag tillsamans. Jag berättade för honom att jag ville bli muslim.
Min man trodde inte på mig först. Han blev så chokad. Efter 10 års förhållande, så hade Gud både väglett mig och min man. Min man har alltid varit muslim, men tyvär opraktiserande. Men innan min konventering hade Gud lagt i hans hjärta att han ville börja utföra bönen 5 gng per dag. Elhamdulillah jag konventerade och tillsamans blev vi praktiserande muslimer.
Nu när jag ser tillbaka på mitt liv, så säger jag bara elhamdulillah att Allah väglede mig. Jag som muslim har fått upp ögonen på ett helt annat sett på människans existens om varför vi är i denna världen. Förbereda oss inför nästa liv. Att göra Allah nöjd och vara en bra exempel som muslim för omvärlden. Göra goda handlingar, hjälpa de behövande, vara ödmjuk och inte högfärdig. Önska det för sin näste som det man vill ha själv.
Inte vara girig ge av det man har. Var inte rädd att ge. Gud välsignar 100 falls tillbaka. Har du en ge din broder eller syster hälften.

Må så gott alla. Kramar Meddie.



Inga kommentarer: