torsdag 28 maj 2009

Alla Ska Få Smaka På Döden!

I Guds Den Bärmhärtiges Namn!
"Evryone shall taste the Death...
The life of this world is only the enjoement
of deception."
(Quran 3:185)
Ohh mina bröder och systrar i Islam. Tiden är som ett timglas som bara tickar i väg. Vad är det vi har att förvänta oss?
Allt beror på era handlingar.

Först och främst måste vi göra det som ÄR obligatoriskt för oss att utför enligt Islam.
Trobäkänelsen,Bönen, Zakat, Fastan, Vallfärden.

Oh ni Muslimer tror ni att Paradisets dörrar står öppna för er utan att ni har gjort Allah (s.w.a) nöjd?
Min syster den dagen du kommer frammför Allah och Han frågar dig:
"Varför har du inte burit hidjab (slöjan) som jag gav till dig att göra obligatoriskt i denna Dunya (värld)?
Jag gjorde det för att skydda dig och din oskuldhet..
Men du trotsade mig likt Shaytan när jag befallde honom att knäböja sig för min skapelse människan.."
Tror du min syster att Allah släpper in dig i Paradisporten då?

Eller min syster om du av högmod trotsar Allahs (s.w.a) ord och går i mot din man?

Astagvurlillah! Må Allah beskydda oss från sådant dårskap!
Amin.

Oh min broder tror du att du kommer in igenom Paradis dörrarna om du trotsar dina föräldrar?

Om du utav ditt nefs (jaget) går i mot dem!

oh min broder. Tror du att du kommer in i Paradisets portar utan att utföra bönen?

Må Allah skydda oss från sådant dårskap! Att vi aldrig går i mot det Allah (s.w.a) har gett till oss här i dnna duynja obligatoriskt för oss att göra.
Amin.
En dag kommer döden och vi alla ska få smaka på den.
Vad kommer din rikedom, dina barn, eller dina värdsliga ting att hjälpa dig?
Min bröder och systrar, resan till graven får vi åka till ensama.

Det enda du kan ta med dig där är dina handlingar.
I graven kommer en skepnad att skapas utav dina handlingar.
Är dem goda kommer en skön varelse bemöta dig där.
Men astagvurlillah är dem dåliga så kan du inte äns föreställa dig vilket monster du kommer att bli bemött av.

Inshallah mina bröder och systrar att vi jobbar för Allah (s.w.a) så mycket vi hinner i detta liv. Och Inshallah vi ALLA blir bättre människor och Muslimer till våran Allsmäktiga!
Att vi på Domedagen sitter under Allahs (s.w.a) tron.
Ta vara på tiden mina bröder och systrar. Och låt inte Shyatan lura er i från Allahs (s.w.a) väg.

Lev som ni vill lära. Tänk att era barn leds av er! Det är erat ansvar!
Fred!
Meddie.

Inga kommentarer: