fredag 29 maj 2009

Fredag!


I dag är det, alhamdulillah Fredag. Och det inbär fredags bönen i mosken för min man.
Det är obligatoriskt för mannen att gå i mosken varje fredag. Min man var i väg på ett Islamskt brödar möte i går nere i Halmstad. Så han åkte tidig morgon och kom hem lagom till morgonbönen.

Jag har inte hunnit prata med honom så mycket om hur det var, mer än att han sa att det gick allt bra, alhamdulillah (tacksamhet tillhör Allah).

Så inshallah hans resa var till nytta, att hans Iman (tro) stärktes. Amin.

Idag ska jag iväg till en av mina närmaste systrar i Islam och hjälpa henne göra inlagd paprika. Stackaren hon har väntat med sin paprika sedan förra veckan, att jag skulle ha hjälp henne med det!

Inshallah Allah belönar henne för hennes saber (tålamod).

Jag har haft full rulle som vanligt här hemma, så tyvär så har det skjutits på sig.
Men Inshallah idag ska jag hjälpa henne med det.

Fred!
Meddie.

Inga kommentarer: