måndag 1 oktober 2012

Fri från Cancer!




Fri från cancer 

Detta hände mig 
Jag heter Carina och var 32 år då det hela började med ett födelsemärke på vaden som visade sej vara Malignt Melanom. Födelsemärket opererades bort och sen var allt frid och fröjd i 6 år. Då fick jag en öm knöl på insidan av låret. 

Efter provtagning fick jag veta att det var en cancertumör, en metastas i en lymfkörtel som kommit ifrån det gamla födelsemärket. Operation igen. Inte kul alls. Alla lymfkörtlar från knäet till ljumsken togs bort. Sen dröjde det ca 6 månader innan jag fick ont i ryggen. Jag gick till en kiropraktor åtskilliga gånger, i tron om att det var en sträckning i ryggen. Man vill ju inte tro att allt är cancer. Men det var det. Den gick inte att operera, så det blev strålning och ett slags cellgift som heter Temodal.

Jag hade hört att Temodal inte hjälpte så bra, så jag var väldigt skeptisk, men hade inget val. 
Jag var verkligen dålig. Tumören hade växt in i ett revben så det nästan var av. Skiktröntgen visade att det var förändringar på levern och i ena lungan också.

Tog hjälp av naturmedicin 
Eftersom jag alltid har varit intresserad av naturmedel (kosttillskott) så dök jag in i snårskogen av mer eller mindre verksamma produkter i ett försök att själv göra något åt min situation. 


Men det måste jag säga, att utan hjälp av Ann, en väninna, att leta runt på Internet hade jag aldrig hittat alla bra produkter som jag äter nu. Vi lärde oss hur enormt viktigt det är att bygga upp immunförsvaret. Därför koncentrerade vi oss på att hitta produkter som sades göra det. Det blev mycket leta, läsa, lära.

Först och främst började jag dricka Mivitotal. 

Även stora mängder C-vitamin, MSM, Kolloidalt Silver, Björkaska och PH-Kalk slank ner. Antioxidanter är också mycket viktiga. De skyddar oss mot fria radikaler. Fria radikaler kan liknas med att släppa loss en galen elefant i ett glashus! Så mycket skada gör de i kroppen. Mest antioxidanter finns i bär.


Nu har det gått 8 år och allt ser bra ut!
Läkarna är förvånade över att allt har försvunnit, t.om revbenet har läkt.
Jag behöver inte längre ta Temodal.
Tyvärr är läkarna inte intresserade av att veta vad jag har stoppat i mig för att stärka mitt immunförsvar och öka kroppens återhämtningsförmåga.



Vår personliga åsikt
Vi har ingen aning om det är kosttillskotten eller bara cellgiftet som har hjälpt, fast vi tycker det känns logiskt, att brist på olika vitaminer, mineraler och antioxidanter gör kroppen mycket svagare när den utsätts för stora påfrestningar. Vår personliga åsikt är, att om kroppen är i balans har sjukdomar svårare att få grepp om en.

Nu vill vi ge tips till andra som vill försöka göra något åt sin situation.
Och glöm aldrig att Du är den enda som känner DIN kropp!

Lyssna inåt så kommer du att hitta din inre styrka!

Ge inte upp. Så länge det finns liv finns det hopp!

Man måste koncentrera sig på att bli frisk, inte på att man är sjuk. 



Anhörig 

Jag heter Ann lindström

När Carina blev svårt sjuk i cancer fick jag följa henne i sin strävan genom hopp och förtvivlan. Genom jobbiga behandlingar, för att sedan tillfriskna.
En väldigt jobbig tid, men jag lärde mig mycket. 
Hur ska man prata med en kompis som får veta att hon har en sådan svår sjukdom? Eftersom jag kände henne så pass väl visste jag att hon inte gillade att jag visade ömkan. Men det var inte så lätt att inte visa vad man kände. Helst av allt så ville jag gråta så fort jag såg henne.



Men för hennes skull så höll jag mig positiv. Jag försökte kvittra och hålla stämmningen uppe, för att vända hennes tankar positivt. Hon skulle inte behöva hålla upp mig, det var jag som skulle hålla upp henne.


Men det fick en annan verkan på mig. Jag kände det som om jag var en iskall människa som inte verkade bry mig, och jag hade svårt att leva med mig själv många gånger,men det var det enda sättet för mig att inte bryta ihop. Priset blev att jag fick tampas med mitt eget samvete varje dag... Hur kunde jag bete mig så samvetslöst? Det blev en ensam kamp, för jag kunde inte prata med någon om det. Jag hade ju lovat henne att inte föra något av det vi pratade om vidare, inte tala om för någon att hon var sjuk, för det var så hon ville ha det.


Jag hittade så småningom ett sätt att hantera situationen. Hon fick veta av sin läkare hur viktigt det var att hålla immunförsvaret i topp. Då började ett väldigt letande efter kunskap om vad immunförsvaret var, och hur man går till väga för att hålla det starkt. Eftersom vi båda alltid varit intresserade av naturmedicin så blev det inom den genren vi sökte. Leta, läsa och lära. Det finns hur mycket information som helst, men det skulle ge en bra magkänsla också.


Det kändes så skönt att hitta något naturmedel som dök upp framför ögonen som bara kändes som en spark i magen. " This is it!" Att kunna gå till henne och ta en diskussion om detta produkt, om det kunde vara något värt att lägga pengarna på. Vi hittade några naturmedel som vi kände att vi kunde lita på, som kunde vara rätt för henne.


Få av dessa produkter fanns i vår stad. Det blev att beställa via nätet. Det var så vi lärde oss att det är inga problem att beställa den vägen. 
Idag är hon frisk och vi har tillsammans startat denna hälsobutik i hopp om att kanske kunna vara till hjälp med våra erfarenheter.

 

Källa: 

Inga kommentarer: