måndag 1 oktober 2012

KOLLOIDALT SILVER



Om du vill ha ett naturligt antibiotikum, försöka "kolloidalt" silver (en koncentration av nano och medelstora partiklar av silver i en vätska). En kraftfull Desinficierande, silver är en exceptionell metall det är icke-giftigt för den mänskliga kroppen men dödliga till över 650 sjukdomsframkallande bakterier, virus, svampar, parasiter och formar. Dagliga intag av kolloidalt silver är som att ha ett "andra immun-system". 

Jag minns farfar som talar om för mig att de används för att få silver dollar i mjölk för att hålla den färsk längre, innan de hade kylskåp. Hippokrates ("läkekonstens fader") och Plinius äldre (en romersk filolog) båda skrev av silver att behandla sår och förebygga sjukdom. De gamla grekerna visste också det medicinska värdet av silver. De insåg att familjer som används silver redskap var sällan sjuka och hade några infektioner.

 Denna kunskap vidare till kungar, kejsare, sultans, och deras familjer och medlemmar av deras kungliga domstolar på. De åt från silver plåt, drack från silver koppar används silver redskap och förvaras mat i silver behållare. Denna användning, silver gnidas och blandas med livsmedel och drycker. Som en allmän regel var de mycket friskare än de bönderna som åt med rätter av lergods och redskap av järn. 

Det är där frasen "född med en silver sked i munnen" uppstod. Flera laboratorieförsök har visat kolloidalt silver att döda sjukdomsframkallande patogener, virus och bakterier normalt inom minuter efter kontakt. I dessa studier, har silver visat sig vara en kraftfull svamphämmande, anti-Desinficierande, antibakteriella och antivirala ämne i andra studier.

 Silver används lätt i sjukhuset Bränn valdistrikten för att förhindra ärrvävnad. 1999 jag fångat mitt högra ben på eld med bensin och en av mina behandlingar var en silver gel som jag gnidas på mitt ben. Före 1938, kolloidalt silver användes av läkare som en konventionell behandling med antibiotika och ansågs vara en "cutting edge" behandling av olika åkommor. Inte överraskande, men Big Pharma flyttade och orsakade kolloidalt forskning avsätts för ekonomiskt lukrativ droger.

Inga kommentarer: