torsdag 9 juli 2009

Har haft fullt upp..


Salaam aleikum alla mina läsare!

Mashallah, alhamdulillah jag har haft fullt upp och har inte kunna bloggat på ett bra tag. Men om någon av er har saknat mitt bloggande, så ska ni veta att jag har saknat stort att blogga för er med!

Jag har haft besök här hemma från en syster med hennes man som jag träffade för första gången nu. Min man känner hennes man sen tidigare, så vi fick äran av deras besök här hemma i några dagar.

Sedan har jag sörjt våran bror MJ.
När jag såg hans minnestund så bröt jag i hop. Det har varit väldigt jobbigt och tungt för mig att ha förlorat denna människa.
(Inshallah han fann Islam. Ameen!)

Den natten såg jag alla program som sändes med honom. Och jag grät hejdlöst och sov inte en blund på hela natten.

Må MJ få en viloplats nu i graven och inshallah Jennah.

Det som gjorde mig mest ont var att se alla som talade så väl om honom men inte fanns för honom när han var i livet och behövde stöd och uppmuntran!

Subanallah!

Men nu är han i Allahs (swa) händer och inshallah han har fått frid!
Ameen!

Sedan mitt upp i allt detta så blev jag kallad att åka och göra dawah för några systrar.

Nu är jag alhamdulillah hemkommen och väldigt trött.

För jag har knappt sovit på en vecka.
Har varit mycket känslomässigt jobbigt för mig och även mycket energi har tagits när man har varit i sorg och sedan behövt jobba för Allah (swa) och ge allt i sina dawah.

Alhamdulillah!

Men nu inshallah jag ska vila mig och ta igen lite krafter.

I morgon ska jag inshallah till moskeen och lyssna på min man som håller föreläsning där, inshallah.

Vill fylla mig mer och mer med Allah (swa).

Livet ÄR alldelse för kort för att slösa sin tid i dunya!

Frid vare med er.
Och jobba för eran imman!
När döden kommer kan vi inte göra mer!

Meddie!

Inga kommentarer: