lördag 15 september 2012

Vem är Dr Annika Dahlqvist?

Doktor Annika Dahlqvist



Vem är Dr Annika Dahlqvist?


Dr Annika Dahlqvist  är en läkare till mänskligheten  enligt min egna personliga åsikt. Hon har blivit av med sitt arbete 2 gånger pga att hon går ut och berättar för sina patienter hur dem ska äta sig friska, som har gett bra resultat för dem som har vågat sig prova LCHF metoden. Hon  berättar själv i videon jag la upp att det var inte så populärt i landstinget när deras patienter plötsligt blev friska.. Och genom denna enkla metod. Hon  bloggar nu för att sprida det budskap att vi blir förgiftade och hur vi ska äta rätt. Jag rekommenderar att att ni läser och ser det jag lägger upp från henne. Hon  är den riktiga experten som inte låter sig köpas av pengar till hennes tystnad! 

Från hennes blogg:


Det här är Annika Dahlqvists nya blogg.
Min gamla ”Doktor Dahlqvists blogg” på Passagen får ligga kvar. Där finns tusentals blogginlägg och länkar som kan vara intressanta att läsa.
LCHF går ut på att man äter minimalt med kolhydrater (kolhydrater = socker och stärkelse. Stärkelse ingår bland annat  i spannmål, potatis, majs och ris) därför att de höjer blodsockret och insulinet, och det är inte bra för hälsan. I stället för kolhydraterna ska vi äta mera fett, och det ska vara naturligt fett, inte fabriksfetter som margariner, och inte heller omega-6-oljor. En längre text om LCHF metoden har jag skrivit i Gamla bloggen.
Jag själv har ätit LCHF sedan senhösten 2004. Jag gick ner till normalvikt och blev frisk från min fibromyalgi, IBS (tarmkatarr) och utmattningsdepression, inklusive sömnstörning.
Därefter har jag arbetat med att informera människor om denna hälsobringande kost. Framför allt vänder jag mig till sjuka och överviktiga, men även friska och slanka kan ha nytta av att äta LCHF.
Jag har två gånger blivit av med mitt jobb pga mina åsikter, uttryckta i bloggen.
Första gången, nov 2006, från Njurunda vårdcentral, pga mina kostråd – andra gången då jag blev avstängd från vikariat på Primärvårdsjouren i Sundsvall, hösten 2009, pga mitt ställningstagande mot massvaccinationen mot svininfluensan. (Senare har det visat sig att jag hade rätt. Hundratals barn och ungdomar drabbades av narkolepsi som komplikation till Pandemrix-vaccinationen mot svininfluensa.)
Nu har jag fått ett nytt arbete som familjeläkare på Stöde vårdcentral, halvtid.  Min övriga tid kommer jag att dela mellan läsning om kostfrågor, bloggning, mailväxling, författande och, i förekommande fall,  föreläsningar.
120603. Jag hade långt att köra från Njurunda till Stöde varje dag. Därför tackade jag ja när jag fick erbjudande om jobb på Vårdcentralen Centrum i Sundsvall, och började där i april -12. Jag arbetar nu 70%, 7 timmar per dag, 4 dagar i veckan.

Min mailadress är annika.dahlqvist(at)telia.com. Jag kan inte svara på personliga frågor om kost och hälsa, utan det får ni fråga om i bloggen, där vi kan hjälpas åt att svara på frågorna.

Inga kommentarer: