måndag 14 april 2008

Tyck inte synd om mig för jag är Muslim!!





Tyck inte synd om mig för att jag är Muslim!!

Jag älskar allt som har med Islam att göra! Jag älskar att be, läsa koranen, göra goda handlingar, och bära hidgab (slöjan)!
Många stannar upp och viskar bakom min rygg när jag går ut: Stackars henne!
Folk tror att jag inte har valt Islam frivilligt. SubahnAllah! Där jag bor går det runt att jag är påtvingad Islam. Trots jag har en vän (icke muslim) som har förklarat för dessa personer att det inte är så. Att jag har gjort allt detta med egen vilja. Men trots det hon berättar för dem så väljer de att tro något annat. Dem dömer mig och min man. Dessa människor som har gjort detta har knappt hälsat på mig.
Men jag överlåter det till Allah. InshAllah Allah vägleder dem med, och öppnar deras hjärtan. Amin.
Samtidigt blir jag inte förvånad, att deminte tror på min väns ord. Hur ska dem tro på henne, när dem inte tror heller på saninngen?
Även om jag bevisar med koranen så kommer de inte att tro. Allah säger om Han stänger någons ögon och öron, så är dem vilseledna.Även om man visar dem sanningen så kommer dem inte att se den.
Från Koranen Sura 6 vers 25: Det finns de bland dem som (låtsas) lyssna till dig, men Vi täcker deras över deras hjärtan så att de ingenting förstår och täpper till deras öron. Även om de fick se alla tecken skulle de inte tro på dem; (ja, det går) så långt att när de kommer och vill tvista med dig, säger de: "(Vad du berättar) är ingenting annat än sagor från förfädernas tid.

Så mina systrar och bröder, vi ska vara glada, och även jag, att Allah har öppnat våra hjärtan och ögon. Vi har bara att erbjuda gott, inget ont eller hat. Vi blir kritiserade, men vi kritiserar inte tillbaka...

Inga kommentarer: